Előadások a megvalósítás szolgálatában

Az NSZFH is részt vett az MKIK Információs napjain

A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Hivatal (továbbiakban: NSZFH) GINOP-6.1.7-17 kiemelt projektjének szakmai munkatársai is állandó résztvevői a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (továbbiakban: MKIK) „Információs napok” elnevezésű rendezvénysorozatának. Az ország 18 megyéjére kiterjedő szakmai programsorozat keretében a GINOP-6.1.5-17, a GINOP-6.1.6-17 és a GINOP-6.1.8-17 azonosító számú pályázatok kedvezményezettjei kapnak tájékoztatást projektjük megvalósításával kapcsolatosan. Míg a pályázási időszak kezdetén a rendezvények előadásai elsősorban a pályázatok összeállításáról, valamint a benyújtási módszerekről szóltak, addig a mostani információs napok fókuszában már a sikeres megvalósítást elősegítő előadások állnak.

Az NSZFH képviselői által prezentált, a „Szakmai monitoring látogatások tapasztalatai – Hogyan készüljünk?” elnevezésű előadásban minden rendezvényen részletesen bemutatásra kerülnek a monitoring látogatásokhoz kapcsolódó technikai, szakmai és személyi feltételek kritériumai, valamint a teljes látogatás folyamata. A prezentációk során kiemelt hangsúlyt kapnak a képzések megvalósításával kapcsolatos dokumentumok formai és tartalmi elvárásai, részletesen bemutatásra kerülnek az egységes dokumentáció tartalmi követelményei. További hangsúlyos szerepet kap az uniós pályázatok keretében megvalósuló képzések Felnőttképzési törvényhez és annak vonatkozó rendeleteihez történő kapcsolódása, valamint az uniós felhívások szerinti megvalósításhoz szükséges információk. Az előadás során minden esetben kiemelésre kerülnek a képzéseken készülő fotók, videók, hanganyagok elkészítésének és megőrzésének szabályai.

Az előadásokat követően minden rendezvény esetén az előzetesen beküldött, illetve az előadás során felmerülő kérdések megválaszolására került sor. Általános tapasztalat, hogy a legtöbb kérdés a videófelvételek készítésével, illetve kép- és hanganyag-rögzítéssel kapcsolatosan merült fel. Az NSZFH GINOP-6.1.7-17 munkatársai a rendezvényeken, az ügyfélszolgálaton keresztül, valamint a szakmai monitoring látogatások alkalmával is támogatást nyújtanak az érdeklődőknek annak érdekében, hogy a kedvezményezettek képzései zökkenőmentesen valósuljanak meg.